måndag 17 juni 2013

kompensationshelg

efter en vad som har känts som en helt bedrövlig och evighetslång vecka har jag haft en oväntat bra helg.

Förra veckan präglades av migrän, muskelinflamation (eller nåt som förlamade mig till stillaliggande platt på soffan) allmän nedstämdhet och omotivation. Helgen lyckades kompensera upp för alltihop.

I fredags lämnade vi bort Simone till mina föräldrar. Hon kom dit mycket nöjd. Ännu nöjdare blev hon när hon möttes upp av en fin present. Ett staffli att måla på. Hon var så nöjd att hon bara vinka lite förstrött till mig och Micke. HEJDÅ, VI SES IMOLGON.
Vi sprang iväg som kalvar på grönbete. Kvällen ägnades åt middag på Dinner 22 och sen drinkar på Dinner 20. Tror jag däckade i sängen runt två, sådär lite lagom halvlullig. Mycket bra kväll.

Jag insåg att jag inte varit med ensam med Micke (om man bortser en enstaka joggingrunda och kvällar då man är mer halvzombie än person) en enda gång sen vi åkte till Berlin. Förra året. I juni 2012.

Lördagen upptäckte vi att mamma och pappa hade tagit med sig Simone och spontant åkt iväg till Borås djurpark. Vi åt långsam frukost, fixade grejer hemma. Inklusive äntligen borra upp kökshylla samt gick ut på stan för lite shopping och kaffe. I och med att jag så gott som aldrig strollar runt på stan utan en krävande treåring var det oväntat vilsamt.

Söndagen ägnade vi oss (tyvärr) åt Ikea. Varje gång jag åker dit tänker jag att "jag ska aldrig mer åka hit, jag ska bara köpa sånt jag verkligen jag vill ha (dyrt) eller på loppis (billigt). No more Ikea ever again". Men så återkommer jag ändå. Dock köpte vi inget mer än lite galgar, plastbackar och en mjukglass. Men det var en bra dag trots allt. Speciellt den där eftermiddagsluren jag fick på soffan medan Micke och Simone var nere i källaren och sorterade fiskegrejer.

Inga kommentarer: