söndag 30 juni 2013

to much för mig helg

Mickes sista dag på jobbet var i fredags. Och nu börjar han sina två månaders semester/arbetslöshet. Vi började med att fira detta med en grillfest hos en av Mickes kollegor långt ut på landet. Typ. Gråbo iallafall. Simone hade mycket roligt i trädgården där. Jag hade rätt trevligt också. Även om jag fann kollegorna lite svåra. Och när det bara pratas jobb och folk på jobbet jag inte känner är det inte så kul. 
Lördag var typisk Göteborgs sommardag. Regn hela dagen. Och sen lite mer regn. Vi gjorde inte många knop. Lagade pannkakor, lagade fisksoppa, hade lite gäster och plaskade i fontänen. Trots den låga aktivitetsnivån var jag supertrött och redo att sova klockan tio. 
Söndag vaknade vi till en fin morgon. Ägg och vattenmelon till frukost. Sen till lunch kom Mickes bror och kusin. Vi käkade lunch, gick ut på stan och de stannade tills middag. Jag följde med ner på stan och gick lite runt i affärer själv, i förhoppning att hitta... Någonting. Jag vet inte vad. Bara någonting. Men hittade inget som jag ville ha, fast det är mycket på rea. Blev bara trött av allt det var massa människor som trängdes. 
På kvällen somnade jag på soffan, och ett par minuter senare somnade Simone på soffan också. Jag ifallfall pallar inte riktigt tre dagar i sträck med umgänge med folk jag inte riktigt känner. 
Är sjukt trött.
Lantlig trädgård
Micke, Kristoffer och Ylva. Och nästan tre barn
Fontänen vid Humanisten
Mycket bra att plaska i
Och krypa om man inte kan gå
Joel, Richard, Micke och Simone
Som klädde sig själv i mössa och vantar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi pratade om att jaga tid och händelser flera gånger tidigare. Man måste inte göra någonting spännande varje dag, man behöver inte ha planer som måste uppfyllas man måste inte umgås med folk som man inte vill lära känna. Allt det måste gör dig bara trött och frustrerat. Man måste ha tråkigt då och då för att uppskatta flänget. Framförallt är det viktigt att små barn måste ha händelsefattigt vardag då och då, stimulans är inte alltid positiv. Det finns någonting som heter stillhet, ro, avkoppling eller lathet. Är du rädd för slapphet? Måste du vara så jäkla duktig och företagsam. Kan du inte komma hit och påta i jorden? Du ville odal någonting, det är ganska avslappnande sysselsättning och inte så krävande. Vore det inte kula att ha en segelbåt om man är i vattenfall? Fina bilder på Simone som allt TAKE CARE OCH TA DET LUNGT!!!! Kramar mamma

Mikael sa...

Men det var mycket kul också och det blev en hel del bra bilder.