fredag 3 oktober 2014

oktober

Oktober, och solen skiner för fullt. Sådan här vacker höst kan jag inte komma ihåg på länge länge. Jag kör motorcyckel till jobbet nästan dagligen och de dagarna jag jobbar hemma på grund av hundvakt så promenerar vi i skogen på lunchen. Det är vackert och stillsamt och roligt och det känns som livskvaliteten har ökat markant. Jag jobbar mer på ett sätt. I och med att jag startar datorn på morgonen och jobbar fram tills midnatt nästan. Men däremellan är det två skogspromenader, middag, lek med Simone och annat. Lika många timmar framför datorn, men resten runt omkring är så mycket bättre. Det är lyxigt med ett jobb och en chef som låter en vara såpass flexibel.

Annars sen sist
Vi har firat en försenad födelsedag för Ewa hemma hos oss. Mycket trevligt och roligt.
Provat bröllopsklänning, inte jag då, men syster. Väldigt vackert och spännande.
Jag och Spiken har varit på hundkurs och upptäckt att han är rädd för andra hundar. Men tycker att folk är roligt. Och köttbullar väldigt gott.
Jag har varit hos kardiolog och fått veta att mitt hjärta slår dubbelslag (ibland) och har ett svagt blåsljud. Ofarligt enligt honom men vidare undersökning tillkommer.
Sen har jag tränat mycket och kan numera göra 21 perfekta armhävningar. När jag började kunde jag göra tre.
Helt ok för en lunchrast

Vi hittade en bokskog i närheten. Mycket finare än vanliga gamla barrskogar

Inga kommentarer: