fredag 30 januari 2015

fairy fluff

ett oväntat snöfall i natt täckte allting i ett vitt fluffigt täcke. Allting blir så otroligt mycket finare, renare och roligare när det är täckt av snö. I alla fall när det jag har att välja mellan är slask, blött, kallt och mörkt. Både Spiken och Simone tycker livet är trevligare när det snöar. Även om Simone längtar rätt mycket till sommaren.
Det är sådana här dagar jag är extra glad över att vi har hund. Istället för att sitta klistrad vid datorn hela dagen får jag en paus mitt på dagen och en möjlighet att gå i skogen. Enda problemet är att slita sig tillbaka till datorn igen.
Spiken är rätt så brötig på promenader. Går han lös och jag tränar med honom hela tiden är han supersnäll och lydig. Men i koppel och om jag bara vill gå utan nån extra uppmärksamhet åt hans håll blir han väldigt hoppig och bitig. Jag jobbar hårt på att få bort det. Utan att bråka allt för mycket med honom, eftersom det bara verkar ge motsatt effekt.
Micke är i Hemsedal och åker skidor så jag och Simone får roa oss själva. Än så länge har vi inte gjort så mycket. Men om snön ligger kvar har jag bra förhoppningar för helgen.
Massor av snö

Ibland glömmer man att titta uppåt


Än så länge har jag inte tröttnat på närområdet


Det är rätt så stora skiftningar beroende på vädret. Men ofta mycket fint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh vilka fina bilder, framförallt den första :) Pussar