söndag 12 april 2015

partyhelg

en fullspäckad helg har nästan passerat. Det känns dom det är en hel del fullspäckade helger på sista tiden. Börjar nästan längta efter en helg utan någonting bokat. Men å andra sidan så är det så roligt när det väl händer. Det är bara efteråt jag är trött.


I alla fall. Denna helgen.
I fredags så kom Ewa förbi. Vi skulle baka muffins för Simones vuxen kalas på lördag. Ewa hittade ett recept från United Cakes of America. Mycket goda. Om än lite för söta. Och jag kan konstatera att jag inte är en konditor. Att lägga på frosting ser lätt och enkelt ut. But not so much.
Oavsett så hade vi en mycket trevlig kväll. Med bakning, salta pinnar och prat till nästan tre på natten.

Resultatet var att jag sov nästan till elva på lördagen. Och hann inte med så mycket mer än att städa. Som tur är blev det en tur till Lindome med Ewa och Sammi för att titta på möbler och njuta lite av att det var årets första t-shirt väder. Simone och Micke var på kalas och kom hem lagom till nästa kalas. Föräldrar och Ewa och Sammi kom för cup-cakes och kaffe, men framför allt för att hänga med Simone och överösa henne med presenter. Hon fick massor av grymt snygga kläder och var mycket lycklig över detta. Det blev en mycket trevlig kväll. Med presentöppning, kakätning och ansiktsmålning. Simone var så exalterad att hon hade svårt att somna efteråt.

På söndag kom jag ut på en spontan runda Delsjön runt med Spiken. Av någon anledning var det min bästa runda på väldigt länge. Jag kände mig pigg och stark hela vägen. Inga skoskav, inte ont nånstans, och inte allt för mycket bråk med Spik. Bara bra grejer. Även om t-shirt vädret från i lördags är totalt försvunnet. På eftermiddag kom Carolina och Roger med Alice och bebis Samuel, och vi åt lite av de resterande kakorna och slappade mestadels i soffan. Även om Carolina inte riktigt kan slappa så väldigt mycket med en tvåmånaders bebis.

Sen lite middag, lite jobb och jag märker nu att klockan är nästan åtta. Jag behöver fler timmar på dygnet.
Stort matsalsbord är bra grejer

Det där med konditortalanger ja...

Presenter!

Mina damer och herrar. Här kommer...
Simone!!

Som var lite lätt skeptisk till våran cup-cake ansträngning

Men jag tror alla andra gillade dem

Sen blev det superfjäril


Ibland kan jag se hur hon kommer se ut om tonåring. Inbillar jag mig i alla fall
Ewa har nog en dold talang

Och på söndagen hölls det hov också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar med att du tror att du ser hur kommer kommer se ut som tonåring. jag tänkte precis på det innan jag läste din kommentar /E