torsdag 9 april 2015

Hemsedal

Äntligen kom vi iväg på en resa. Ingen blev sjuk, inget blev inställt, inget blev försenat eller förstört. Vi kom iväg på rätt datum, vi kom fram utan problem, och vi kom hem alla oskadda och glada.

Fyra dagar skidor i Hemsedal blev det.
Nu för tiden så innebär väl kanske inte fyra dagar skidor att man faktiskt åker skidor i fyra dagar. Halva dagarna tillbringade jag i barnbacken med Simone. I  och för sig så räknar jag det som en investering som kommer betala av sig massor när hon börjar åka i stora backar. Och andra hälften åkte jag själv. Mer eller mindre. Lyckades få till en omgång tillsammans med Micke och en omgång med Dag.

Men det var ändå väldigt bra.
Solen sken, föret var perfekt, snön var super. Jag hade gärna åkt massa mer. Det blev mestadels skidor och en förmiddag med bräda.
Lyckades till och med klämma in en omgång med skidlärare. Mycket bra.

Simone däremot, tog ett helt gäng skidlektioner. Och vilka bra framsteg hon gjorde. Från en som inte vågar åka varken upp eller ner i backen. Till en som tog knapplift själv och åkte utan att hålla i sig ner för hela backen.

Jag ser fram emot massa gemensam åkning i stora backar.
Simone var mycket exalterad över att leta efter ägg i snön
Och måla ägg (fast inte äta)

Mot slutet kunde åktes det lift med stor entusiasm. Alldeles själv

Jag testade längdskidor en kväll. Jag säger som Simone om utför "inte mitt livs grej" I alla fall efter en gång

Vi åkte massor tillsammans

Och utsikten från stugan var helt ok
 

Inga kommentarer: