fredag 1 februari 2008

IT hell

Fullt upp hela dagen idag. Forecastperioden har kommit igång på allvar nu och deadlinarna blir bara tightare tightare. Du ser, ska man prata ekonomi så går det inte hålla sig till ett språk. Det blir svengelska. Mycket fult.

Hjärna till lunch idag, tillsammans med tarmsoppan så hör denna maträtten definitivt till mina mindre omtyckta val. Men det var det eller gå hungrig. (jag är hungrig)

Stor frustration med IT problem idag. Jag har jobbat hela dagen med en fil. Då menar jag hela dagen, men EN fil. Stor fil. Fylld med information. Jag ska stänga spara och gå hem. Vad händer då.

Det går inte spara. Det går inte döpa om och spara i ett annat namn, det går inte maila iväg som bifogat, det går inte kopiera och spara. Arghh!! Folk hoppar ut genom fönstret för mindre.

Men jag lyckades. Jag lurade systemet moahahaha.
Tog bara nästan två extra timmar.

2 kommentarer:

Mikael sa...

Jag ser att dett aär upplagt 21:20, hur är det möjligt?
klockan är 19:34 här och kan omöjligt vara mer 20:35 hos dig...
eller ligger jag en hel dag efter? jag trodde bara det var en liten tupplur ju....
Svengelska är omöjligt att använda i en proffisionell branch, konstigt nog. kan svära att akademiens ständig a sekreterare sitter och säger så här till sin assistent:
- ska inte den här ladyn ha nobelpriset i letteratur? titta vilket proffsig Layout vilket Clean språk....
Ett tips är att krydda med det lokala språkets svordommar. Underlättar IT problem. Mina är mest inskränkta till Windows Vittu!

Bill Gates är satans avföda och har hämmat datorernas utveckling med säkert 20 år!

Perkele

Mikael sa...

Missade att kommentera dina kulinariska utsvävningar...
finns inte så mycket att säga dock. Med den kosten är det inte konstigt att du blivit smalare.

Nu ska jag basta!