torsdag 31 januari 2008

play with the gps

M har åkt tillbaka till kalla Norrland och jag har återigen börjat jobba sena kvällar. Vi hade en väldigt trevlig helg dock och lyckades både se och göra massor. Som tur är Rumänien lite mer än bara Bukarest. Fast jag måste säga att staden har ändå börjat göra ett något bättre intryck.

Upptäckte nämligen en ny sport: följ GPSen. Jag programerar in en gata eller ställe på andra sidan stan och sen följer instruktionerna. Mycket roligt för den väljer konstiga småvägar som jag aldrig hade kört själv. Bukarest är ett gytter av vackra hus, trånga gräder blandade med gamla kyrkor och förfallna trädgårdar. Kommer man bara utanför de jättestora storhetsvansinniga avenyerna så finns det mycket att se. Problemet är att det är så stort, så utan bil har man ingen störr chans.

1 kommentar:

Mikael sa...

jag är främst imponerad av din skicklighet med bilen. själv hade jag föredragit att gå. tror att det går lite för fort för mig med bilen eller framför allt så är det för mycket pengar inblandat eller nåot sådant.
du vet jag, jag hade hellre gått till hissingen hemifrån än att ta bil eller komunalt. Men för det mesta finns inte tiden.
försöker motivera att ta slidor istället för skoter här ibland men får nej oftast. jag tror de är för lata men jag vet att du inte är det så...
hade en fantastisk helg i Rumänien