tisdag 13 maj 2008

anna eller kampen om tiden

tiden är en intressant företeelse. Den är på något mystiskt sätt omvänt kopplat till behovet av den och intresset för den. Har man ett stort behov av den, eller inget intresse för den så flyger den iväg utan att det märks. Är man däremot intresserad och tittar på klockan stup i kvarten så rör sig tiden väldigt långsamt.

Du kan gissa vilket av dessa det var idag. Hela jobbdagen försvann i en blikning. Sen åkte jag hem till mina föräldrar för att öva på min presentation. För att klämma in lite träning emellan hade jag med mig löpkläder och sprang en runda i Rudalen. Har glömt hur kuperat det är där, kändes som jag skulle falla ihop efter den fetioelfte uppförsbacken. Jag skulle vilja kunna springa sådär lätt och fritt som man ser på film. Istället så är löpningen ofta förkippad med smärta.

Nu är klockan elva och jag måste börja packa.
Taxin går klocka sju.

By the way. Intressant analys idag på mail. Jag återkommer med en reflektion.

Inga kommentarer: