lördag 9 augusti 2008

080808

budgetmöten hela dagen idag och igår. Har hunnit avverka Lettland, Makedonien, Serbien, Montengro och Bulgarien. Ett gäng kvar nästa vecka. Sen sammanställa deras siffror till en helhet. Sen möten med styrelsen veckan därpå. Puh. Jag säger det nu och jag kommer säga det igen. Augusti kommer inte vara en rolig månad.

Bytte om till mina springkläder på jobbet och körde direkt till Delsjön utan att passera soffan i lägenheten. Jag var lite orolig att jag inte skulle orka hela sträckan på egen hand. Men det gick hur bra som helst. Det är roligt att springa där, mycket roligare än Skatås som är rent ut sagt trist. Utsikten är väldigt vacker, ibland har jag bara lust att stanna och glo, terrängen är varierande och det är kuperat, vilket, tro det eller ej är faktiskt ett plus. En stor hjälpande grej är att jag lyssnar på en mycket spännande deckare. Det gör att jag fokuserar mer på boken och inte tänker så mycket på att jag springer samtidigt. Sen så var det betydligt svalare nu än när vi sprang. Det gör en väldigt stor skillnad.

Annars har jag bara kommit hem, håller på att tvätta och har lagat mat. Inte så mycket mer att tillägga på min ytterst spännande fredagskväll. Så jag bjuder på lite matporr.

Dagens frukost. Jordgubbar med turkisk youghurt. Hur gott som helst. Även om jag är avundsjuk på dig som får äta blåbär när du vill. Räknar med att du tar med några hem till mig.

Och dagens middag. Kyckling under ett "hett" kokostäcke. Det vill säga en röra på vitlök, sambal oelek, soja, en del kokosfligor och lite annat. In i ugnen och med morotar till. Nu är jag mätt som en boll. Orkar nog inte ens med min chokladmousse efterrätt som blev kvar sen igår.

1 kommentar:

Mikael sa...

Jag är mycket imponerad av din matlagning. Verkar som om du bara äter jättegoda saker. Själv orkar jag inte riktigt så maten består av omelett, en burk tonfisk, avocado, tomat. Färdiglagat i princip.
Jag ser att Augusti är späckad, men att säga att det inte är roligt tror jag inte på, däremot är det nog mycket jobbigt.

Love