söndag 10 augusti 2008

perfect?

vad är meningen med att äta rätt? att motionera dag efter dag? att alltid tänka på mat som något dåligt eller än källa till ett värkande samvete. Eller hur är det egentligen.
Är det så viktigt att ha en perfekt kropp, ett perfekt utseende, platt mage, smala ben,tighta lår, plus allting annant som ska vara tillrättalagt, tuktat för att du ska klassas som någon som ser bra ut.
Men egentligen. Är det värt det. Räcker det inte att må bra. Och för att jag ska må bra så vill jag gärna vara stark i mina arma och i min rygg, jag vill kunna springa långt och gå i trappor utan att bli trött, jag vill vara smidig så jag kan knyta skosnörena utan att sätta mig ner. Jag vill vara glad.
För din info så har jag inte ätit upp M&Men.
Men jag har ätit chokald.

1 kommentar:

Mikael sa...

Den frågan är både lätt och svår. Det lätta svaret är ju att det räcker mad att må bra, punkt.
Det svåra svaret är ju att oftast ser du ut som du mår på ett eller annat sätt. Begreppet snygg borde ju vara likställt med välmående. Men som alltid spårar det ur, extremt tränad, extremt smal, extrema former, extremt fet.
För är man fet mår man inte heller bra, då har man bytt ut långtids hälsan mot den tillfälliga njutningen av att äta för mycket av något.
Poängen med GI och Atkins och liknande är väl att man ska kunna äta allt det goda som tidigare varit förbjudit för dem som har haft viktproblem?
På bekostnad av något annat.
Bra att du inte ätit mmsen än, jag tycker det låter bra att ha dem som "Chipsbevarare" när jag kommer hem.
Om fem dagar... Nice