torsdag 28 augusti 2008

sweet

eftersom jag som princip går upp tio i sex är jag grymt tidigt på jobbet de dagar vi inte tränar. Ingen träning idag, således väldigt tidiga på kontoret. Men det är faktiskt väldigt skönt, eftersom då blir tiden fram till lunch så lång. Börjar jag jobba vid nio så känns det som jag inte hinner starta med något innan det är dags att avbryta för att äta. Massa att göra som vanligt, men spännande saker hände, som du redan vet. Få se vad som kommer ut av detta. Iallafall något förbättrat självförtroende.

Hemma lite innan nio på kvällen, och satte genast igång att laga lunchlåda. Måste fortsätta mina ekonomiska tendenser även nu när lönen har kommit. Så det blir köttbullar med tatziki och tomater imorgon. Till mig och Josefin.

Dock så är jag inte det minsta hungrig nu på kvällen så jag orkade inte äta några av köttbullarna. Istället blev kvällsmaten lite fjällfil med kokos, solroskärnor och honung. Otipatt gott.

Jag handlade lite smågrejer på väg hem på Focus. Det första jag snubblar över när jag kommer in i affären är en stor hylla med choklad. Jag var tvungen att investera i en. Eftersom jag har slängt (eller ätit upp) all onyttig choklad hemma kände jag mig tvungen att införskaffa lite nyttig 70% choklad. Och den fanns i massa olika smaker, så när den här är slut finns det en hel del kvar att prova.

Update efter att ha smakat. Mycket god, med ett krämigt innehåll av kola. Bitter på utsidan, söt på insidan.

1 kommentar:

Mikael sa...

Ottipatt gott? Låter lite som mumsimums eller mums fillibabba...

Flitigt matlagande märker jag, bra jobbat, själv slängde jag in tre kyckling lår i ungnen i 40 minuter med lite bbq sås på och åt dem från grillfatet med lite vitamintabletter.
Kanske lite, vad ska man säga, lågt men jag blev mätt ialllafall.

Måste säga grattis till dagens händelse, du är bäst. Blev mycket glad för din skull. Och min, då jag vinner på det med :-)

Dags att jobba.

puss