fredag 29 augusti 2008

confusion

insåg när jag tittade igenom de senaste inläggen att jag har bloggat en hel del om mat. Vet inte riktigt vad det beror på. Mest på att jag har börjat tycka det är roligt att laga mat igen. Det är avslappnande, lite som att teckna, eller skapa något. Sen är det gott, och bra för min ekonomi. Och jag tycker det är roligt att fota mat också för den delen.

Jag hade planerat att ta en springtur när jag kom hem från jobbet. Men när jag steg in genom dörren kände jag mig plötsligt överväldigat trött. Inte alls motiverad till att springa. Så det blev inget. Istället ligger jag nu på soffan, men en bok, med min fikon-caramel choklad. Hemma för en gångs skull innan nio på kvällen. Känns mycket skönt.

Så. Intervju nästa vecka. Blir lite nervös när jag tänker på det. Jag har inte varit på en intervju sen jag jobbade på Liseberg, och det är riktigt länge sedan. Jag vet inte vad jag ska säga, vad jag ska klä på mig. Jag vet inte ens om jag vill eller vågar byta jobb. Jag har så många frågor. Hur ska jag veta vad är rätt att göra?

1 kommentar:

Mikael sa...

Me dtanke på att det är de som söker dig, från början till start, så har du ett stort övertag:
- Det är de som ska få dig intresserad av jobbet. Givetvis skulle du tackat nej om du inte alls var intresserad. Men genom att gå på intervjun så visar du bara att du lyssnar och har ett intresse för din egen karriär och utveckling.
Kan tänka mig att det var skönt att komma hem och ta det lite lugnt för en gång skull. Emellanåt säger kroppen ifrån när den behöver ta det lugnt. Och ibland vill den bara maska. Men man brukar kunna känna skillnaden.

Fortsätt med matbloggandet, jag tycker det är kul och det är ju mycket det du gör utanför jobbet tillsammans med träningen.