fredag 5 december 2008

back to blogg

tillbaka till min kära blogg. Har saknat den lite. Även om det roligt att få skriva igen betyder det dock att jag är ensam hemma. Inte lika roligt.

Idag var det brutalt kallt på morgonen (eller iallafall nollgradigt). Jag fick i vilket fall som helst hacka loss ett lager is från hela bilen. För det är inte så att det blir lite frost i den här stan. Först regnar det samtidigt som det fryser på, så regnet bildar ett islager några millimeter tjockt. Går inte att skrapa. Blir även ytterst halt. Jag såg ett gäng cyklister ramla på väg till jobbet och iallfall en bil som hade sladdat av vägen. Gör hela resan till jobbet så mycket mer spännande än vanligt.

Har precis kommit hem från kontoret. Sista dagen i rapporteringen och det har verkligen gått åt helvete. Då kan man ju i och för sig undra varför jag är hemma så tidigt som kvart i tio. Jo, det gick åt helvete så mycket att vi fick förlängda deadlines tills imorgon. Det händer ALDRIG, så mycket åt helvete gick det. I vanliga fall har vi en vinst i månade på runt 38 miljoner svenska pengar. Den här månaden låg vi på 1.8 miljoner i vinst. Rätt så mycket kris på kontoret nu. Nu är det inte längre frågan om ifalll huvuden kommer rulla, utan snarare vems huvuden det gäller.

Upptäckte nu att vi skulle ha handlat mat i tisdags när intentionerna var så bra. Finns inte så mycket att äta, och jag har ingen större lust att ge mig ut vid den här tiden. Jag får skylla mig själv.

Skulle kunna sätta mig och titta på Fringe nu. Men jag tror inte jag har energi till detta. Ska ta min youghurt och lyssna på ljudbok istället.

Förresten så har Svenska Riksbanken sänkt reporäntan til 2% idag. Känns inte längre helt fel att ha rörlig ränta.

1 kommentar:

Mikael sa...

När det är 0 grader i göteborg är det kallt, när det är 0 grader i Pajala är det varmt. Mn tycker att det bara skulle vara ett relativt uttryck men det är faktiskt så. I gbg är det svinkallt då, i Pajala bryr jag mig inte ens om att ha jacka när det är 0 grader... Jag tycker om när det är svinkallt och se alla gå och huttra, det värmer mig.

Jag känner fortfarande att det var något mer än bara trötthet i rösten på dig, och nu tror jag att jag förstår. Den laddning som uppstår när ett läge går från oroligt till allvarligt. det låter allvarligt. För där du jobbar har jag förstått att liten vinst är nästan det samma som förlust. Hoppas att inte ditt huvud ligger på stocken. Du har jobbat för hårt för det.

Men jag uppskattar att du avslutade med goda nyheter. det finns alltid något ljus.

Trust I seek and I'm finding you
every day for a something new
open mind for a different view
and nothing else matters.
(du vet vilka)

hoppas morgon dagen blir bättre.

älskar dig