tisdag 9 december 2008

på väg mot tisdag

monday oh monday. Har hört att människor är som mest kreativa på måndagar. Vet inte om just det stämmer, men jag har inte så mycket emot måndagar, det blir en nystart på ett sätt och en möjlighet att skaka av sig helgens melankoli. Hade en väldigt stressig dag som började med ett möte som tog två timmar mer än de ursprungliga två timmarna det egentligen skulle tagit. Och sen förbereda massa information till ett annat möte med amerikanerna klockan fem.

Har betydligt lättare att motivera mig till träning en vardag då jag har fullt upp och är egentligen trött. Så det blev ett par kilometer i Ruddalen. Om jag skaffar mig en pulsklocka så vill jag ha en som mäter avstånd på hur långt jag springer också. Det känns som det nästan är roligare att veta än vilken puls jag ligger på.

Hängde en liten stund med mormor, fick massa vitaminer och åt mat som jag har inte ätit sen jag var väldigt liten. Ingen aning om vad det heter på svenska. Men det är iallafall hårdkokta ägg som man delar på längden och gröper ur. Hackar innanmätet och blandar ut med cremè fraiche och gräslök och sen stoppar tillbaka det i de halva äggskalen. Sen steker man "brottytan" så den blir knaprig och innehållet inte ramlar ut. Vi åt ofta det när vi var små, men jag tror inte jag har ätit såna sen jag var tio. Grymt gott iallfall.

Efteråt åkte jag hem till syster och fick lussekatt och té. Vi satt och pratade och tittade på snygga motorcycklar på nätet. Vi hittade en som till och med är kanske coolare än en Monster. Vad tycks? Ska jag ha en sån istället?

Hur gick det med din motorcyckel förresten? Har helt glömt av den. Köpte du den till slut?

Nu är sitter jag i soffan och äter choklad. Lindts Grenadine & Chili. Mycket gott.

1 kommentar:

Mikael sa...

min motorcykel ja... nej jag köpte den inte besiktningen blev klar lagom till att sommaren tog slut och att den ekonomiska krisen kom, jag är äl lika god kålsupare som de flesta andra och ville inte riskera några pengar längre på något jag inte skulle få använda förrän nästa sommar. Och tur var nog det.

Men om inte Robert får sålt den till nästa sommar kanske jag tar den.

Snygg MC du fått syn på, skulle passa dig bra, tuff, häftig snygg och ändå feminin i sin något mera lätta utseende. Inte en massa massiva kåpor och dessutom lite mera luft emellan motordelarna och ramen. jo, jag tycker den passar dig bättre än Monster.

kul med lite mormor nostalgi, den enda sådana maten jag kan påminna mig om är den osten som du gör på filmjölk.

Läger ma massa pengar på en pulsklocka, tycker jag gott den kan innehålla stegräknare och distansmätare oxå. Och varför inte en GPS?
jag blir mer och mer nyfiken, funderar själv lite på sådan där som jag kan koppla mellan skorna och iPhonen.

hoppas du sovit bra love. puss