lördag 27 december 2008

varde ljus

dagen släpar sig fram idag. Klockan är bara lite över fem men det är kolsvart och obehagligt ute. Överlägger med mig själv ifall jag ska ta mig ut och springa eller inte. Egentligen borde jag, men det är kallt, och mörkt, och jag har ont i muskler..

Tog en runda i olka lampaffärer på jakt efter en lampa till vardagsrummet. Hittade två olika alternatv (hittils).

Den ena är den som vi har sett tillsammans på Mio.


Den andra hittade jag i en annan lampaffär. Den består av 20 stora glödlampor hängande från ett fäste. Mycket häftig. Kostar dock tusen pengar mer än spindellampan. Vilken tycker du?


Och så tycker jag inte att vi ska hänga lampan vid bokhyllan eller ovanför bordet. Jag tycker att vi bör hänga den mitt i vardagsrummet. Allstå borra upp en krok och dra en kabel från fästet.

Hittade även ett par glasögon som jag blev helt kär i. Är mycket sugen på att köpa dem. Hur coola som helst. Egentligen är det ingen som säger att man bara ska ha ett par glasögon. Man kan ju flera par. Till olika kläder..

2 kommentarer:

Mikael sa...

valet av lampa är ur min synvinkel lite avhängigt av var dem skall hänga. ska vi som du föreslår, hänga lampan mitt i rummet, för övrigt en mycket bra ide, så är nog mio- lampan bäst. Praktiskt sett.
Den andra var cool tycker jag men känns lite mer lokal tror jag. svårt att säga utifrån en bild.

vem ser du dig som i glasögonen? det är lite clark kent över dem, hoppas du inte tycker jag är taskig. men de ser lite herr-nördiga ut. men det är klart man får ha olika glasögon för att variera sig.

försökte ringa dig nu när vi kom hem från anette, men du sover kanske.

älskar dig

Hibiskusen sa...

vilken snygg lampa den översta var!!
det som är snyggt och faller ögat brukar ju kosta massor med pengar=(
Ha det Underbart!!