lördag 21 mars 2009

homey friday

inga aprikoser att äta idag. Har ätit upp alla mina och tvingat mig själv att inte köpa nya. Det är så gott, jag kan äta hur många som helst, men jag får ont i magen av dem. Jag har choklad med chilli iallfall. Det är lika bra.

Det har varit en bra vecka på kontoret. Har äntligen haft tid att fokusera och avsluta saker. Med tanke på att jag senaste tiden känt att jag aldrig har lyckats avsluta nåt samt att jag har varit väldigt frustrerad känns denna vecka som om saker har vänt lite. Anledningen skulle kunna vara att chefen är på semester.

Sprang hem från kontoret igår tillsammans med Robert. Det var väldigt skönt. Fortfarnade ljust ute, och när vi sprang över bron höll solen på att gå ner och hela himmlen och havet dränktes i rosaröda flammor. Jag var ledsen att jag inte hade kameran med mig. Robert är mycket sämre än Claes, typ på ungefär samma nivå som jag, vilket gjorde att vi flåsade mer eller mindre lika mycket. Det är nämligen ytterst irriterande att springa med Claes. Jag flåsar som en blåsbälg och han låter som han bara tar en promenad i parken.

Just nu är jag mitt i ett surdegsbrödbak. Det ska bli ett bovetebröd. Står just och jäser i min nya brödkorg. Få se om en timme hur det blir. Bildbevis kommer.

Åkte bort och hämtade syster förut Och Tyson. Syster sover på soffan och Tyson på dörrmattan. Det är fint med hundar som sover på dörrmattan.

Jag vill också vara med i bokklubb. Får jag vara med i eran?? Vilken är den första boken ni ska läsa?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag är för din blogg! Den hargett gett mig en chans att se lite av den tid jag missat med dig.
Som om jag inte missat nog de senaste två åren.
Du har en styrka, uthållighet och tålamod få människor besitter må jag säga, både vad gäller arbete och liv.

Vi ska klart kolla upp om vi kan börja gyma tillsammans igen, det var kul när vi gjorde det

Älskar dig

Anonym sa...

Har glömt mitt bloggpassword därför anonym/ Micke