fredag 13 mars 2009

pennan är vassare än svärdet

tack för kommentaren. Gör mig glad att läsa, och du skriver mycket bra ju.

Jag tycker mycket om att läsa vad andra skriver. Tycker på något sätt att man lära känna personen på ett helt annat plan när man uttrycker sig i skrift. Det blir en helt annan dimension av tankar som inte riktigt kommer fram när man bara pratar med varandra. Jag har alltid gillat att kommunicera i skrift. Tyvärr har det blivit så att jag skriver mindre och mindre sen jag började jobba, och jag upptäcker till min sorg att jag har blivit sämre på det. Förut var jag bra på att uttrycka mig i ord. Tankar, känslor, men nu när jag skriver mest ekonomgrejer har det försvunnit en del. Jag försöker öva och jag och micke skriver rätt ofta mail till varndra. Sen finns det en annan stor fördel med att skriva. Och det är det att man får tala till punkt. Du får skriva vad du tänker och känner och ingen kommer och avbryter och ifrågasätter. Det kan komma ifrågasättande sen. Men då måste motparten först lyssnat fädigt (dvs läst). I en konversation finns det inga garantier att personen du pratar med faktiskt lyssnar. Han/hon kan lika gärna bara vänta tills du slutar röra munnen.

Förstår inte varför du tycket mitt tränings/diet tänkande låter tråkigt. För mig handlar det mer om att jag vill hitta något varaktigt. Som jag känner att det här trivs jag med, det här kan jag satsa på. Självklart kan man ändra sig sen. Men jag vill ändå känna en form av kontinuitet. Alltså funkar inte en diet på en vecka och sen tillbaka till soffpotatis.

Kommit hem sent idag. Är väldigt trött i huvudet för det har varit en intensiv dag. Stötte på problem runt nio och kände att min hjärna rörde sig långsamt som en vinterkall snigel. Så jag gav faktiskt upp och åkte hem. Får avsluta imorgon tidigt istället.

Angående löneförhandlingar. Vi har också centralt satta löner. Men vi har faktiskt inga förhandlingar alls. Och jag kan tycka det är lite tråkigt. En sån förhandling kanske skulle kunna vara en möjlighet att berätta för chefen vad man faktiskt gör.

Ska gå och lägga mig nu. Känner inte att jag säger något vettigt längre.

pussar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Jag är mycket, mycket trött idag. Vet inte riktigt varför. Städade lite igår men det var bara papper, onödiga, kolhydratrika recepten, gamla kvitton på olika räckningar etc…. så jag stod och rev, och rev, och rev………. Sen tog jag papperspåse och gick ut för att slänga allt till soptunna för på fredagar, tidigt på morgonen kommer sopgubbar. Det var så förtrollad vackert igår, sent på kvällen i trädgarden så jag faktisk pratade lite med Alice och berättade hur fint det var och hur glad kunde hon har varit om………
Läste i GP om Detox att allt är bullshit och jag just köpte Detox tabletter för 250 SEK hrrr.
Avlutade nedtrappning av Gabapentin som jag fått mot min nervvärk. Så länge känner jag inte att det är på väg tillbaka, hoppas att det är borta för alltid för det var jobbigt. Jobbigare än lunginflammation, tyckte jag.
Vill fullfölja med att inreda hallen men kan inte hitta bra möbler. Tror att det är svårast med små, trånga hallar. Nå väl det ordnar sig någon gång.
Ewa kommer på tisdag morgon, det blir spännande att träffa henne och höra hennes skildringar om Söderhavet. Hoppas att vistelsen där stärkte henne något.
Fick 1050 SEK i lönehöjning, Sic!, enerverande, det känns som elakt skämt, som mikro smula från Bremens bord (AZ högsta chefen med lön på 20 000 000 £).
Fikade med A, han tycker som jag att inte mangla vem som sagt vad och hur man utryckte sig bara gå vidare, titta framåt och fokusera på våra mål. Det passar mig mkt bra.
Vad lustigt, imorse när jag kom till jobbet använde jag nästan samma beskrivning gällande min hjärnaktivitet, genomfrusen alien som rör sig i slow motion. Jag vet att imorgon blir en bättre dag. Pussar