tisdag 10 mars 2009

I'm beyond surprise

första gången jag sätter mig och tar det lungt idag.
Det har verkligen varit en hektiskt dag på kontoret. Idag skulle vi ha möte med huvudkontoret som vi har varje månad. Det krävs en hel del förberedelser till detta, men eftersom mötet vanligtvis är halv fyra på eftermiddagen så har vi allt som oftast tillräckligt med tid. Så idag, i vanlig ordning satte vi igång med att förbereda underlag till mötet när telefonen ringer fem över ett. -Hello, you are late for the meeting. Det visade sig att mötet var klockan ett istället. Fast ingen hade meddelat oss detta. Så det gick inte sådär väldigt bra kan man säga. Chefen funderar på ifall han kommer ha jobbet kvar nästa månad. Resten av dagen gick åt att förbereda material till frågor vi inte kunde svara på under mötets gång. Det är en circus på jobbet och jag är inte ens förvånad.

Jag och Josefin åkte till gymmet efter jobbet. Det var väldigt skönt att lyfta tunga saker och få ut frustrationen ur kroppen.
Vi har bara varit på gymmet på morgonen förut och då har det varit helt tomt. Idag var det mycket folk. Många seriöst gymmande männsikor. Alltså sådana med stora muskler som står och spänner sig i spegeln. Mycket underhållande.

Väl hemma har jag lagat lunchlådor för veckan. Lyckades skolka från det igår genom att vara på en ytterst god middag hos föräldrar. Och så gjorde jag en morot-citron och ananassomothie i min nya fina mixer. Det bler hur gott som helst. Känns som riktig vitaminbomb. Vilket kan behövas eftersom vädret är bedrövligt.

Nu ska jag dusha och sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

US har redan sommartid, det är 5 timmar skillnad istället för 6. Det kan förklara missförstånd ang tid för mötet. Puss