onsdag 23 september 2009

new job?

Intervju idag. För manager jobb. Mycket intressant, men jag känner mig lite kluven ifall jag egentligen vill ha jobbet eller inte. Det är nog ett väldigt tungt slit i uppförsbacke, med en grupp som är väldigt spretig, jobbar åt olika håll och verkar ha lika många olika åsikter och önskemål som personer. Men det positiva och lite skrämmande är ju att det är något helt annorlunda och nytt, med en helt annan inriktning än det jag gör idag. Intervjun var faktiskt lite knepig. Många frågor i stil med – Säg något tillfälle du gjorde en proaktiv handling. – Nämn någon gång du fattade ett beslut utan att ha all information på handen. – Berätta om en gång du fattade ett beslut som kändes obekvämt. – Vad blir din första handling om du får jobbet. Osv. Och allt på engelska så det blir ännu lite svårare att uttrycka sig klart och tydligt eftersom det inte är mitt första språk. Vi får se vad resultatet blir. Jag har inte berättat alla detaljer i mitt liv ännu. Det dök inte upp någotbra tillfälle. Men om jag går vidare ska jag även träffa HR manager och kan väl berätta då. Och jobbet ska tillsättas i början av oktober så jag lär ju få veta snart hur det går.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag säger lycka till. Du är tuff och intelligent nog att klara det. Men det är nog ingen dans på rosor.

Det är hur som helst spännande...

/mikael