söndag 13 december 2009

social life

jag har varit oerhört social hela veckoslutet. Måste kompensera lite för mitt annars så osociala liv samt att Micke verkar finna hur mycket tid och plats som helst att umgås med andra men jag aldrig lyckas med detta. Så jag tänkte att jag skulle testa att vara en ny trevlig och social människa. (Några dagar iallafall)
Så i torsdags åkte jag och Josefin och åt middag med Carolina och Roger. Mycket trevligt med massa skratt och disskussioner. Det är roligt att Josefin och Carolina har fattat tycke för varandra, och Roger är som vanligt grymt skön. En man som inte störs av smeknammnet Bollen måste vara rätt så säker på sin manlighet.
Fredag blev återigen After Work på Bitter. Även om bortfallet blev rätt så stort. Therese glömde av det och hade planerat annat, Johan var tvungen att åka hem och pacificera sin flickvän och Albert skulle ha gäster. Så till slut blev det Josefin, Karin och jag. Planen var först att vara på Bitter en liten stund och sen gå hem till Karin för att titta på Idol. Men kvällen flummande ur totalt, vi blev kvar på Bitter tills sent diskuterandes helt meningslösa saker med två grabbar som Karin kände. Till exempel vad förtroendekapital heter på engelska. Vi kom fram till att det måste vara "In trust we lust for capital", den nivån på kvällen var det. Inte ens roligt dan efter men sjukt roligt just då.
I lördags hade jag en del ärenden i stan. Inte roligt nånstans, hela horder med folk trängs och spenderar pengar på mestadels meningslösa saker. Jag säger inte att jag är det minsta bättre, men en upplyftande upplevelse är det inte. Enda ljuspunkten var en kopp varm choklad på chokladstället på avenyn. Jag kände att jag behövde lite styrka på hemvägen.

Inga kommentarer: