måndag 7 december 2009

weekend walk-through

Helgerna går så otroligt snabbt, hur mycket man än försöker undvika måndag morgon så kommer den varje vecka om och om igen.
Den här helgen är inget undantag, jag är förvånad att jag återigen sitter framför datorn på kontoret.

After Work i fredags, oplanerat och med bara tre personer. Men roligt ändå. Vi pratar så mycket om jobbet nu för tiden, gnäll, skvaller, klagomål ännu mer gnäll. Men faktiskt så finns det inte så många andra man kan prata jobb med än sina arbetskamrater. De flesta andra är antingen helt ointresserade eller förstår ändå inte vad man pratar om. Vanligtvis både och i kombination.
Lördagen tillbringades till stor del på stan, med en viss ambition att både hitta några passande kläder till mig själv och lite julklappar till andra. Lyckades inte med något av det ovanstående. Däremot fika med både Ewa och Sammi på förmiddagen och Josefin på eftermiddagen. Enda positiva upptäckten jag gjorde är att om man är på stan klockan tio när affärerna öppnar så är det inte särskilt mycket folk ute. Sen däremot. Helt hysteriskt. Folk knuffar sig fram, blänger, roffar åt sig saker som om deras liv hängde på det. Vuxna människor står och trängs helt maniskt framför NK:s julskyltning, gräl utbryter här och där, barn gråter och stämningen har en air av desperation. Det är lite rogivande att stätta på sig hörlurar med musik och bara låta allt rinna av en.
Söndag gick åt att rensa garderoben. Jag har provat otaliga plagg och packat ner de flesta i resväskor i väntan på en smalare anna. Tanken är att det ska underlätta att hitta kläder att sätta på sig på morgonen. Få se när jag behöver göra en utrensning igen. Hade tänkt laga mat på kvällen, men energin tog slut och jag får lida för det idag med äckliga mackor till lunch.

Inga kommentarer: