lördag 15 januari 2011

bright shiny morning

det är tur att man inte baserar sitt förhållande på vad som utspelar sig klockan halv sju lördag morgon.

Bebis: Uähh uähh uaah
Båda föräldrarna är full upptagna med att låtsas sova. 
Bebis: Gnäll gnäll. Lek med mig, plocka upp mig, gnäll gnäll
Jag: Tar du henne?
Micke: Mummel mummel snark
Jag: Jag går faktiskt upp varje dag till jobbet, jag behöver sova.
Micke: mummel mummel, ok jag går upp.
Vänder sig om och somnar om. 
Jag: Hallå?
Micke: snark snark.
Jag: Mummel mummel. Alla är trötta här, speciellt jag, suck it up och gå upp.
Tysnad 
Jag: Djup suck,
och ok, jag går upp, plockar med mig bebis, går till köket. Byta blöjor, sätta på kläder på bebisen, sätta på kaffe, dricka kaffe. Dricka mer kaffe. Och lite till. Mmmm kaffe.
Jag efter en timme och ett gäng kaffekoppar senare: Kvitter kvitter, älskling dags att gå upp, kvitter kvitter, visst var det trevligt att du fick sovmorgon idag...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA!!! tur att du har tålamod, jag går bananas jag=) // Maria

Mikael sa...

hmmmm, jag tycker väl det känns lite taget ur sin kontext men ja det var så det lät just då...
även om jag inte riktigt känner igen det där "kvitter kvitter"