lördag 29 januari 2011

Lätt att säga

När man i över en timme inte lyckats söva en hysteriskt skrikande bebis. När gråten tränger genom märg och ben och väggar. Och sen bebisen ligger och snyftar i sömnen så det skär i hjärtat. Då kan man tycka att alla de som kommer med så kallade välmenande råd om att "det är bara att anpassa sig till situationen" "vad du har blivit tråkig sen ni fick barn" "våra kompisar hittar minsann på saker hela tiden" kan dra något gammalt över sig.

Jag vill inte anpassa mig till situationen. Jag vill bara få sova mer än fyra timmar i sträck. Och ha en bebis som inte snyftar av ledsnad i sömnen. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Livet är en härlig blandning av kaos och ordning. Det är skapande och utvecklande även om det tycks var jobbigt ibland.
Att hitta vägen genom denna labyrint är det konsten att leva.
Livets komplexa strukturer går inte att låsa i pärmar, excel kalkyl bladder och exakta kalender och tids uppföljning även att om dessa verktyg kan hjälpa ibland.
Pragmatism och flexibilitet hjälper och skapar harmoni.
Pizza, dammråttor är inte det sämsta som kan hända. Sim har de bästa föräldrar även om de då och då äter pizza. Hennes kläder går att tvätta.
Hennes nätter kan vara problem men det går över och det knappast berör på rutiner.
Whoops, nu kanske har jag sagt för mycket – jag vet faktiskt inte varför hon sover dåligt men en sak jag vet med 100 % - DET GÅR ÖVER och det berör knappast på dig eller på er. Skulle det faktiskt visa sig att ni hittar lösningen till problemet då kan ni vara väldigt rika genom att sälja den vidare.
Simoné är ”apparently” ett glatt och friskt barn. Säkert senaste besöket hos läkare har bekräftat det.
Det mesta är din trötthet och allmän rädsla att man kanske gör något fel, men det är inte sant. Ni har allt möjligt stödd från oss alla. Oroa inte er.

Dziad.