måndag 10 januari 2011

för att inte glömma att livet inte bara är jättekul

helgen då
Passerade tyvärr alldeles för snabbt och i ett töcken av trötthet.
Ledig dag i Torsdags. Ägnades åt att hjälpa Josefin att flytta tvärs över gatan, käka flyttpizza och slappa. Och vi har äntligen avfrostat frysen. Efter tre månaders pipande gjorde vi slag i saken. Det rann ut flera liter vatten på golvet.

Fredag dag. Jobb, jobb, jobb. Hemma sent och äta middag med Micke och Rikard.
Fredag natt. Oh My God! Sim vaknade klockan 1 på natten och skrek argt i nästan tre timmar. Jag försökte allt. Buffa, vibrera, sjunga, ignorera, slurka. Ingenting hjälpte. Hon var såå förbannad. Försökte klättra ut ur sängen, sätta sig upp, vrida sig runt, lägga sig upp och ner. Ingneting var bra, livet var skit. Till slut fick jag se mig själv besegrad och be Micke ta över rodret. Han plockade upp henne och visade att alla sov och att vara vaken var tråkigt. Det verkade funka för hon somnade inom en timme. Men vi var båda två rätt så mycket zombies dagen efter. Kaffe är en himla bra uppfinning.

Lördag gjorde vi inte många knop. Sova på förmiddagen. Hänga på Grimmered på eftermiddagen. All snö har regnat bort och hela stan besår av sjöar. Jag överväger att köpa ett par gummistövlar.

Söndag lite mer aktiva. Städa lägenheten. Slappa. Syster på besök.

Och nu är det äntligen Månadag. Yeah, right. Längtar redan till helgen.

För övrigt så har jag ätit extremt dåligt den senaste tiden. Pizzor, pastor, mackor, äckliga baguetter, vaniljyoughurt med startmüsli och choklad med för lite kakaoprocent. Funkar ett tag, lite då och då, men nu känner jag att jag börjar hamna i en ond cirkel.

Inga kommentarer: