tisdag 15 februari 2011

very skumt

var på silversmide igår och kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag skulle tillverka. Bläddrade genom massa smyckekataloger som inspiration. Många av katalogerna var italienska (om det nu spelar roll i sammanhanget). Det underliga där var att katalogerna visade inte bara smycken. De visade nakna kvinnor också. Varje smycke, vare sig det var ett armband, halsband, örhänge what not bars av en halvnaken kvinna. Exempel på armband. Närbild på en rumpa, med armen (med armbandet på) lätt lutad mot ena skinkan, och för att det inte skulle vara för subtilt så var det en fet cigarr med i bilden också. Inklämd mellan fingrarna. Kändes lite... hmm.. fel i sammanhanget. Speciellt som de fåtal smycken som fanns för killar bars av fullt påklädda manliga modeller. Alltså, jag har inget emot nakna tjejer. Det är ofta vackert med en snygg kvinnokropp. Men varför behöver jag titta på ett par nakna bröst när jag ska välja ut min förlovningsring förstår jag verkligen inte.

Inga kommentarer: