måndag 12 september 2011

är du riktig?

en hel vecka har gått sen jag skrev sist. Och jag tänker varje dag att idag ska jag skriva lite, idag har jag något att säga. Men sen upptäcker jag att datorn står avstängd nån annanstans och latheten vinner. Jag skyller lite på bokslutsvecka förra veckan och en tydlig brist på energi bladat med förkylning. Hela familjen går omkring och snörvlar.

Helgen passerade mestadels i snorets tecken. Även om jag och Micke hann med en middag på Krakow då Mickes föräldrar passade Sim. Pierogi, of course men även inbakade äpplen med grädde och glass. Och passandet gick jättebra, speciellt med tanke på att det egentligen var första gången. Med läggning och godnattläsning och allt. Annars har jag mest hängt på Grimmered för att muntra upp moromor som har slagit sig i trappan.

För övrigt så har jag även hunnit störa mig på att Simone får höra "aha, du är lite blyg. Det är så flickor är" Och jag tänker "what the fuck!" det är inte alls så flickor är. Vad betyder det egentligen? Att är du pojke får du inte vara blyg för då är du en flicka? Eller om du är en oblyg flicka som springer fram och tar för dig så är du egentligen inte en "riktig" flicka. Jag tycker det är ett begränsande uttalande som sätter barnet i ett fack. Att det måste vara/uppföra sig på ett speciellt sätt för att vara en flicka/pojke. Och uppför du dig annorluda så är du fel.
Bästa kvällsrutinen. Läsa bok med Micke

Bästa maten. Pierogi

Bästa frukosten. Sitta och äta själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Victor är oxå blyg, ibland. Han är ingen tjej för det, det har jag sett, haha!
Maria