onsdag 21 september 2011

åtta stycken september

Förra helgen 
Ewa fyller år. Vi firar med stora mängder mat på Krakow.
 För ett år sedan
Är jag föräldraledig med Sim. Alternerar min tid mellan att promenera i Delsjön och fika. Här på Le Pain Francaise med Anna, Åsa och Micke. Och Simone så klart. 
För två år sen
 
Gifter sig Micke och jag. Vi har en fantastiskt rolig möhippa och världens finaste bröllop. Jag har precis upptäckt att jag är gravid och vi åker på en resa genom Svergie.
För tre år sen

Har jag kortklippt hår och jobbar mest hela tiden. Finanskrisen börjar och vi tror fortfarande att det ska fixa sig på kontoret.  Här firar vi Ewa födelsedag med en brunch på Park med mamma och pappa. Micke fortfarande i Pajala och vi gör en resa till NY.
 För fyra år sedan
  
Har vi tioårsjubileumsfest med jobbet. (Nej, det är inte en riktig öl). Micke jobbar i Pajala och vi brevväxlar varje dag. Jag börjar blogga månaden efter.
För fem år sedan
  
Är upptagen på kontoret mest hela tiden. Börjar komma in i jobbet mer och mer. Micke jobbar i Norge och har precis avslutat sina studier. Vi köper lägenhet i Johanneberg.
För sex år sedan
 
Är jag inte singel längre. Utan ihop med Micke Här har vi åket till Krakow direkt efter att ha vandrat Kungsleden. Det medförde en ohämmad frossa av piroger. Här hos U Stasi
För sju år sedan

Är jag singel, bor i en etta på Ågatan och har precis fått ett jobb. Har jag mitt hår på utväxt efter en period av kort kort. Här på verandan hos mamma och pappa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har haft vackra septembrar. Hoppas dem fortätter länge, länge.... pussar mamma

Mikael sa...

snygg bildserie! blir sugen på att se om jag har för att göra en sådan själv. Se om jag har åldrats lika lite som du, tycker mest det är håret som åker av och växer ut lite då och då.