söndag 8 juli 2012

semesterhelg


Nu är det nästan officiellt semester. Jag ska till kontoret en sväng på måndag. Men sen, sen är det ledigt. Trots att semestern inte riktigt har börjat ännu har vi haft en riktig semesterhelg. 
På lördagen gick vi upp rätt tidigt (för en helg) och promenerade ner till stan. Planen var att fixa lite smågrejer till Simone och kanske en baddräkt till mig. Och vi lyckades fixa det. Och mer därtill. Inklusive en paus på barnbiblioteket på Rhösska. Mycket trevligt ställe med massa böcker, pyssel och grejer för små barn. Simone ville verkligen inte gå därifrån. Sen en lunch på Tranquilo, lite sömn i vagnen och träff på Trädgårdsföreningen med Ewa och Sammi. Mycket rolig dag, även om Simone blev lite trött och gnällig på slutet. 
På Söndag åkte vi iväg till Åstol för att träffa Carolina, Roger och Alice. Jag har aldrig varit på Åstol förut, visste inte ens att det var en ö. Men det var verkligen semesterkänla. Strålande fint väder, massa båtar och sjöbodar. Trevlig lunch med nyfångad makrill och äggost till efterätt. Sen en promenad och på kvällen middag på Rökeriet. Uteserveringshäng i värmen. Nästan som nånstans vid medelhavet. Lovely. Tyvärr blev Simone rätt så febrig och väldigt hängig mitt på dagen. Men det verkade släppa mot kvällen och vi  hade jättetrevligt ändå. Tack så mycket Roger och Carolina för ett trevligt besök. 
Trappan upp till Rhösska

Tunneln på bibblo

Majskolv på Tranquilo


Ewa, Sammi och Sim vid favvofontänen. (Mickes foto)


Pannkakor

Lite lekplatshäng på Åstol
Äggost. Bohusländsk specialitet
Middag

Micke åt musslor

Och jag fisksoppa. Simone åt pannkakor, men gillade fisksoppan

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar som mycket lyckad semester dag. Vackra bilder och vacker omgivning. Alice är nästan lika stor som Simone.Jag ser ingen hatt på Simone däremot Alice har en.Simone måte beja hatt, hon är nästan vitt i håret och det gör henne ännu känsligare mot solen (även genom molnen). Love mamma