fredag 27 juli 2012

sommar och sol i stan

man kan säga att ha semester på varsitt håll inte är en hit. Iallafall inte från mitt perspektiv. Jag har inget alls emot när Micke är bortrest under vardagar, när jag går till jobbet och Simone till dagis. Men mitt i sommaren, när solen skiner, lägenheten är jättevarm och alla jag känner är bortresta är det inte jätteroligt. Sådan tid vill man spendera tillsammans ju. 
Idag har jag och Simone gått på stan en sväng i en svag förhoppning om att hitta några shyssta reagrejer. Utan framgång dock. Sen har vi varit i trädgårdsföreningen mest resten av dagen. Lekt med vattenspridaren och sprungit runt fontänen. Det är så mycket folk överallt att enda chansen för att äta något på stan är att hitta ett ställe utan uteservering, alternativt ett ställe i total skugga. 
För övrigt börjar jag få lätt ångest över att sommaren är slut. Att solen går ner tidigare och tidigare och det snart är oktober. Hur botar man sommarångest? Förutom att flytta till Miami då. 
Ohho kolla vatten 
Favoritfontänen
Blomma med geting på

Inga kommentarer: