lördag 22 december 2012

den bästa lekplatsen nära vår dörr

Nu har min första vecka hemma passerat. Och det är skrämmande hur snabbt jag kommer tillbaka till vardagen, iallafall på kontoret. Men fortfarande oerhört skönt att vara hemma med Micke och Simone och sin lägenhet och familj. Jag har saknat. 
Sim har tyvärr varit sjuk från dagen jag kom hem. Och still going strong. Så hon och Micke, som också har blivit sjuk, har varit hemma hela veckan. Lite tråkigt. Speciellt för Micke, i och med att jag kommer hem och det ända som händer är att jag går till kontoret och han får stanna hemma sjuk. Men det är sånt  som händer. Lite svårt att starta nytt jobb med VAB. 
Igår ändå gick jag tidigt från kontoret och jag och Simone gick till Universeum. Hon är fortfarande hängig men behövde verkligen komma hemifrån lite. En hel vecka inomhus är inte så roligt även när man är sjuk. Universeum var mycket kul. Mitt årskort gäller fortfarande ett par månader till, och jag kommer garanterat skaffa ett till när det har gått ut. 
Vi promenerar mer och mer utan vagn. Här på väg neråt för backen. 

Vi blåser stooora bubblor på Universeum

Och klär ut oss

Det finns simmande vasständer

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen min lilla sötnos :)