onsdag 26 december 2012

jul jul jul

Nu har de viktigaste juldagarna förflutit. Och det går som vanligt snabbt. Med mycket förberedelse innan och en intensiv urladdning den 24:e. Men det var iallafall mycket trevlig jul. Vi var hemma på Grimmered. Micke, Sim och jag, Ewa och Sammi samt Mickes föräldrar, bror och mormor. Micke hade ordnat julskinka och jag pierogi och kaka. Men annars hade mamma fixat resten och vi hade traditionsenlig polsk julmat. Och tonvis med efterrätter. Mycket mycket gott. Massa julklappar och vacker gran. Trevigt prat till nästan ett på natten. Precis som det ska vara. 
Jag upptäckte tyvärr att jag inte lyckats ta några bra kort alls. Bara en kavalkad av Simone tittar på granen, Simone öppnar julklappar, Simone tittar på andra som öppnar julklappar och så vidare. Jag känner att jag måste börja variera mig i mitt fotande. 
Här kommer ett litet plock.
Micke poserar med skinkan

Simone hjälper Bibi öppna julklapp

Simone öppnar egen julklapp

Simone gör en segergest med en orm

Simone får ett Muminhus från Monster Ewa

Simone blåser blubblor

och som avslutning. Simone leker med docka

Inga kommentarer: