tisdag 17 september 2013

out of sight

Det där med att vi hemma är så nogranna vad våra barn gör eller inte gör.

Vi ser till att de tar det lite försiktigt, aktar så de inte slår sig, äter cigarettstumpar eller andra äckligheter och är allmänt lite övervakade.

En random dag när jag lämnar eller hämtar på dagis kan jag se det här:

• Barn som dricker regnvatten ur stuprännan
• Barn som gräver i blomsterrabbaten med händerna
• Barn som klättrar och balanserar på höga grejer
• Barn som stoppar sten och sand i munnen
• Barn som förutom att hoppa i vattenplölarna faktiskt rullar sig i dem. Som små hundar
• Barn som målar papper, men också på sig själva, sina kompisar och sin omedelbara omgivning

Och massa annat som man kanske sätter stopp för om man ser hemmavid.
Tur att vi lever lite efter devisen, det man inte ser mår man inte dåligt av.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Beskriver du indirekt konkret Simone?

scarecrow sa...

nope.
jag har inte sett henne dricka från stupränna....

Mikael sa...

Låter som om barn har kul. Alternativt som en rolig arbetsdag för mig eller kollegor. Ja, förutom att dricka ur stuprännor, det har jag inte gjort på jobbet...