söndag 29 september 2013

hösthelg

en mycket bra helg är nästan slut. Eller slut och slut, klockan är bara åtta. Men jag känner mig redo för sängen. Den lilla personen som bor här är överenergisk och så långt borta från sängen som det går att vara. Men men. 
Fredag åkte jag direkt efter jobbet och körde ett pass Cross Fit. Marklyft, frivändning och lite annat. Mycket roligt. Och jobbigt. Ser fram emot att bli en Hulk. Hem till serverad middag. Inte helt fel. Men sen slogs jag av den stora tröttheten och somnade inte långt efter Simone. 
På lördag morgon gick Micke för att träna och jag och Simone dammade alla böckerna i bokhyllan. Eller jag ägnade mig mest åt dammandet och hon ägnade sig åt att sprida ut böckerna över lägenheten. När Micke kom hem packade vi ihop oss och gick ner på stan. Det var Avenyns dagar, så vi blev erbjudna kaffe och choklad och ballonger och andra trevligheter vart vi än gick. Mycket bra. Vi shoppade vintergrejer till Simonutt och träningsgrejer till oss samt käkade lunch på Tranquilo. På väg hemåt stannade vi till vid den nybyggda lekplatsen i Trädgårdsföreningen. Simone tyckte att den var helt klart godkänd. 
Söndag började vi med bokmässan. Massa folk, massa böcker, massa bröt. Men roligt trots allt. Men tiden då jag lämnar bokmässa med kassar med böcker känns förbi. Om inte annat för att vi inte har nånstans att ställa dem. Men vi gick runt. Micke fick en Pettson och Findus bok signerad och vi fascinerades av kön till Don Rosa. Väl hemma drabbades jag av "death by bokmässa" och somnade på soffan. Inte mycket action efter det. 
Men en mycket bra helg. 
Hon envisades att sitta åt "fel" håll
Riding the flower

Simone träffade en kompis och de lekte den mycket populära "DU ÄR EN BAJSKORV" leken
Kön var lång. Men vi fick iallafall träffa Gandalf längst fram (och det gick snabbt)
Sen ägnade vi oss åt hemslöjd 
Och spela instrument (vi tittade på lite böcker också)

Inga kommentarer: