måndag 23 september 2013

party helg.. Så mycket det blir nu för tiden iallafall

fullt upp helg. Trots att Micke har varit bortrest sen i Torsdags. Eller kanske just på grund av det...
Lördag morgon klockan lite efter åtta kom pappa för att äta frukost med Simone medan jag gick för att öva Olympiska Lyft på Cross Fit. Roligt och svårt. Det att man ska kunna lyfta lycket tyngre än vanligt på det sättet känns rätt avlägset. Efter träningen åkte pappa hem och jag och Simone gick på Värlsdkulturmuseet. Fanns en fotoutställning där som jag ville se. Dock blev det inte mycket av det. Vi roade oss med att hoppa i kuddar, leka rymdraket och läsa böcker. Simone kidnappade en pappa från en annan familj och fick honom att dansa och läsa för henne. Lite roligt och lite pinsamt. Jag lyckades klämma in lite kultur iallafall, då det var en fiol/dans preformance medans Simone åt sina pannkakor. Hon var faktiskt mycket intresserad och applåderade glatt när det var slut.
På kvällen åkte jag och lämnade av henne på Grimmered och tog mig hem för ett snabbt ombyte för Ewas födelsedagsmiddag. Vi åt på Norda Grill på Post. Och det var mycket mycket gott. Tror vi satt där från åtta till midnatt. Maten var fantastisk och det var många skratt. Lyckades till och med få in lite dans i baren under. Trots lite "medelålders damer på jakt" varning. Kul kväll. Jag var i säng runt tre. Och märkte på morgonen efter att det var länge sen jag var uppe så sent. Med sprit.
Söndag ägnade jag mig åt att färgsortera föräldrarnas bokhylla. Det var allt min energi räckte till. Det var betydligt roligare än det låter i skrift.
Jag och Simonutt utanför Världskultur

Yaahoooo!!

Pannkakor och fjolspel


Och dans. Simone kan det här med att dansa med band, så hon var mycket engagerad.

Egobild i badrummet

Privat rum på Post. Lönar sig med kontakter..

Inga kommentarer: