måndag 11 augusti 2014

(not so) early mornings

Första veckan efter semestern är avklarad. Och jag kan inte direkt säga att jag har överansträngt mig. På kontoret klockan tio och hem klockan fem.
Men men. Jag har lovat mig själv att jag ska bli bättre på att gå upp på morgonen. Jag gillar morgonar. Egentligen. Framför allt så tycker jag om att fixa färdigt hemma innan jag går iväg någonstans. Vill bädda sängen, diska upp, fixa annat som jag känner är utestående. Vill inte mötas av stök när jag kommer hem. När jag kommer hem efter jobbet vill jag kunna dra ett djupt andetag och tänka -Ohh, vad skönt att vara hemma. Inte -Ånej, jag måste diska.
Så för att kunna uppnå detta måste jag nog stiga upp tidigare. Och inte bara jag. Vårt slappisbarn, som helst går upp vid halv nio, måste nog också ändra om sin rytm lite. Annars kommer ingen av oss komma i tid till någonting på morgonen. Nånsin.  
Så planen är att ställa klockan en kvart tidigare, under en lite längre period. Så kanske det inte kommer som en chock att plötsligt behöva stiga upp klockan sex.
Och möjligtvis lägga sig lite tidigare än midnatt också.

Inga kommentarer: