onsdag 13 augusti 2014

Pyssligt på balkongen

Vi har bott i den nya lägenheten i snart två månader nu. 15 Juni spenderade vi första natten där, och nu är det snart mitten på Augusti.
Tiden flyger förbi och på ett sätt känns det som vi precis flyttade in. Kartonger står fortfarande ouppackade. Bokhyllan känns väldigt långt bort och källaren är fylld av lådor.
Men på ett annat sätt känns det som vi verkligen har etablerat oss. Jag känner att jag trivs mer och mer för varje dag. Och inreda är väldigt kul.
För tillfället håller vi på att fokusera rätt mycket på Simones rum. Hon krävde att vi skulle fixa det eftersom hon sa att det är dags att sova i sin egen säng. Och som vanligt när Simone bestämmer något är det handling och inget velande. Från och med det att hon sa att hon ska sova i sin egen säng, sover hon där varje natt.
Jag har tänkt lite att jag ska fotografera inredningsprocessen, men inte kommit så väldigt långt ännu. Ska försöka bättra mig på det. Det är alltid kul med före och efter fotografier.
Hursomhelst, igår efter dagis jobbade vi iallafall lite på ett sängbord som Simone har fått. Det är vitt och lite skraltigt. Och planen är att det ska bli mintgrönt och förhoppningsvis väldigt snyggt. Mycket roligt att ha en balkong där vi kan pyssla med lite grejer som inte funkar så bra att göra inomhus. Och mycket roligt att göra det tillsammans.

Inga kommentarer: