fredag 15 augusti 2014

The Barn

Förra helgen spenderade Simone natten mellan fredag och lördag på Grimmered. Jag och Micke passade på att göra det vi brukar göra när vi är barnlediga (inte det alla tänker nu) nämligen träna tillsammans och gå ut och äta.
Valet föll på The Barn. Ett hypat ställe som jag har hört mycket om. Hur Göteborg kan få plats med ännu en hamburgarrestaurang är rätt intressant. Och hur de lyckas att få folk att stå i kö och boka bord flera veckor i förväg är ännu mer intressant.
Vi bokade inte bord. Utan gick dit med planen att hänga i baren tills nåt blev ledigt. Dock fick vi frågan ifall vi ville äta i baren, då två platser precis blivit lediga. Och så blev det.
Restaurangen är någon typ av blandning mellan svensk landsbygd och amerikansk hamburgarkultur. Hamburgarna har namn som Prästen, Drängen och Pigan och det serveras jordgubbsmilkshake och öl i bleckmuggar.
Efter att ha ätit där måste jag säga att det är riktigt gott, servicen är bra, priserna helt klart humana, men jag kan inte påstå att det är minnesvärt på något sätt. Inget jag skulle boka bord flera veckor i förväg för. Ett nice ställe att slinka in på när man har vägen förbi dock.


Inga kommentarer: