tisdag 31 mars 2015

Fortfarande mars

Jaha, bara sådär och Mars är nästan slut också. Jag vet inte om det är ok. Känns helt klart att jag inte hinner med. Först släpar sig vintern fram och man går dag efter dag och längtar efter sommaren. Sen kommer Julen och Januari och plötsligt börjar man stressa för man känner att sommaren är över innan den ens har börjat. Det där med att leva i nuet. Undrar vart det tog vägen. Måste fokusera.
Senaste dagarna alltså. Både så himla bra. Och något mindre bra.
Spontanbesök av Anna i fredags. Trevligt häng, middag och glad Simone. Hon alltså, så himla social, som inget annat barn jag känner. Inte för att jag känner så väldigt många. Men ändå.
Lördagen sprang Micke hinderbana och jag och Simone och Spiken hängde på Grimmered. Mycket trevligt och bra. Och som vanligt åkte jag hem senare än planerat. Väl hemma var Ewa och Sammi där för lite bröllopsplanering. Simone som varit redo att somna levde upp igen. Även om hennes humör gick rätt mycket upp och ner på grund av trötthet. Trevlig kväll där med.
Och på söndagen var det äntligen dags att ta oss iväg på föräldrarnas julklapp. Flashdacne!
Anna kom för att passa Simone. Vi käkade frukost tillsammans och tog oss iväg. I och med att vi var lite sena till föreställningen fick vi inte de platser vi hade bokat. Men jag tror bättre platser. Och det var så himla bra!! Bra musik, bra dans, snygga dansare, rolig, lite sorglig. Helt enkelt jättebra. Jag är fett sugen på att börja dansa.
På kvällen åkte jag till Grimmered för att byta bil till pappa. Förhoppningsvis ska vi åka iväg till Hemsedal imorgon. Jag säger förhoppningsvis för jag vet hur det kan gå med resor. Från ena dagen till den andra. Resa. Och så ingen resa. Men förhoppningsvis så. Lite skidor.
De mindre bra sakerna då. Ja. Lite onödiga gräl. Gräl är i och för sig rätt så ofta onödiga. Ibland kanske kan leda till nåt bra. Men den senaste veckan. Bara onödiga och får mig att må dåligt. Och leder till absolut ingenting.

1 kommentar:

Mikael sa...

håller med! mycket bra dagar. och en del mindre bra.