tisdag 16 juni 2015

bara text

Arghhh. Hur är det möjligt att tiden flyger iväg såhär. Jag blir helt galen. Har massa små saker att skriva varje dag. Tänker att det är ointressant, eller att jag samlar ihop dem till ett längre inlägg. Och så blir det inte av för det blir för många dagar sammanfattning.
Måste ändra fokus lite och skriva mer för mig själv. I och med att jag använder bloggen mycket som dagbok när jag gör fotoböcker och liknade så är det ändå intressant att gå tillbaka och se vad som faktiskt hände. Även om det inte är så intressant att läsa om. Förutom för mig då så klart.
I för sig, sista veckan har inte hänt sådär fasligt mycket i och med att jag har varit hemma sjuk fram tills torsdag. Enda fördelen att det var så fint väder att jag satt och jobbade på balkongen.
Spik spenderade en natt på pensionat. Det kändes lite som att lämna ett motsträvigt barn på dagis.
Han stretade emot och ville inte gå iväg. Men tydligen hade det gått bra. Så precis som barn på dagis.
Simone hade också Jiu Jitsu avslutning. Hon ritade teckningar till tränarna och delade ut dem tillsammans med massa kramar och pussar. Hon fick nästa huvudtränaren att få tårar i ögonen av finhet. Hon är verkligen världens bästa barn. Helt opartiskt.
På fredagen visade sig att Ewa hade biljetter till Foo Fighters. Spontanlämnade Simone till Anna (som erbjöd sig faktiskt). Och sen var det bara att byta om och träffa upp Ewa och resten av gänget.
Några öl på Rockbaren och sen spelning.
Det var nog en av de mest speciella spelningar som jag har varit på. I och med att sångaren ramlade av scenen och bröt benet i andra låten. Gissar att de flesta trodde det var ett PR trick tills han kom tillbaka med benent i bandage och en läkare som försökte hålla det stilla medan han spelade som en tok. Sen kom han tillbaka med gips och kryckor. Blev en riktigt bra spelning.
Och det hade gått riktigt bra för Simone också. Hon träffade en ny kompis, var på stan, åt glass och tittade på film. Mycket nöjd och mycket trött.
Helgen gick mest i städandets tecken. På lördagen var Kristoffer på besök och vi hängde upp gardiner i alla kvarvarande rum. Och firade med en pizza, vitlöksbröd och efterrätt.
Och på söndagen hjälpte jag pappa köra grejer till ÅVC medan Micke och Simone var på kalas.
Och igår var jag äntligen och tränade för första gången på en vecka. Mycket skönt. Men helt slut på kvällen. Jag gick och lade mig och lämnade både Simoneläggning och hundpromenad till Micke.

Inga kommentarer: