måndag 8 juni 2015

nu är det inte bara veckor som bara passerar, nu är det månader

jag tänker inte ens nämna det faktum att det nästan gått sex månader på året redan, och jag har knappt börjat fundera på mina nyårsförhoppningar. Så, nu är det inte nämnt.
En annan sak jag inte gillar fundera på är att jag älskar vår lägenhet, men känner att jag knappt spenderar nån som helst tid i den. Det kan gå flera dagar innan jag ens sätter mig i soffan. I princip så har hunden tagit över soffan. Och då sätter jag mig i den ännu mer sällan eftersom den är hårig. Vilket känns lite synd. Eftersom jag verkligen gillade sitta i soffan, läsa, titta på min bokhylla, ta det lugnt. Nu känns det som jag spenderar all tid vid köksbordet, i sängen eller i hallen på väg mellan dessa rum. Det hade räckt med att ha en etta.

Och jag har även blivit sjuk. Jag kan inte klaga egentligen. För när jag tittar i mina dagböcker, så var det Augusti 2014 sista gången jag var sjuk. Nästan ett år sedan. Väldigt glad över det. Jag är kass på att vara sjuk. Ingen tålamod, gnällig och grinig, trött och sur och allmänt tråkig att vara med. Så jag hoppas att det går över fort.

Veckan har mest bestått av träning. Lite häng med Sanna och Brimse för att planera grejer för Ewas bröllop. Jag körde ett roligt boxpass på Crudo. Och ja, sen blev jag förkyld. Sen dess inget kul.
Vattenpaus på Jiu Jiutsun

Sen shoppade vi lite på Myrorna

Idag var det avslutning på förskolan. Med tipspromenad

Simone var en pirat

Jag kommer ihåg den första dagisavslutningen då alla var så små att de inte vågade gå ifrån föräldrarna. Nu satt de på egna filtar, inte alls intresserade av föräldrar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad tråkigt att du är sjuk, hoppas att du blir bra snart. Simon är bäst:)Fina bilder som vanligt, min favorit är från träningen Pussar mamma