fredag 11 januari 2008

hotel life

Klockan är 21 och jag har precis kommit tillbaka från kontoret. Väldigt lång dag idag med. Fullt upp att göra på jobbet, en hel del stress och upprörda telefonsamtal från chefen i Sverige. Men till slut verkar det som vi löste alla problem. Känns skönt.

Således har jag inte så mycket att rapportera. Det enda jag har sett är vägen fram och tillbaka till kontoret genom bilfönstret. Det är fortfarande kallt och allt är täckt av ett tjockt snötäcke. Längst med vägkanterna går dubbelvikta gummor i hucklen och skottar snö. Det ser väldigt tungt ut, och de ser ut att ha passerat åldern till at skott snö för länge sen. Antagligen så går samma gummor med sopkvastar under resten av året. Inget roligt arbete.

Snön gör att allting ser lite magiskt ut. Allt det fula gråa och söndriga som syns lite här och där har blivit lite mjukare i kanterna och lite mer oskyldigt när det är gömt i snö. Tyvärr så lurpassar det tätt under ytan. Både hos människor och byggnader.

Ingen träning för mig idag heller, och nu ska jag ner till mitt stammishak, hotellbaren, för att få i mig dagens macka.


Utanfor kontoret denna kvall.

1 kommentar:

Mikael sa...

Härlig bild. Intressant att snön kan täcka till och med generationers indoktrinerade sovjet mentalitet. Men det tinar allt för lätt. Och poängen är väl att det inte ska döljas i snö utan byggas om.

Jag tror du gör ett jättebra jobb, hoppas du kommerfå lite trevligt att koppla av med i helgen så att du hinner komma kapp ngt med alla intryck.

Keep up the good work!