tisdag 15 januari 2008

working life

En ny arbetsvecka har börjat. Helgen går alldeles för snabbt både hemma och här. Jag vet att jag skrev att jag skulle träna i morse, men tyvärr blev det inte riktigt så, latmasken vann. Men jag har tränat nu på kvällen i alla fall, så helt usel är jag inte. Och jag håller mig fortfarande borta från croissanterna vid frukosten.

Det var uselt väder på morgonen med en ogenomtränglig dimma samtidigt som det var väldigt kallt. Hela bilen var täckt av ett tjockt istäcke som det tog mig i alla fall en kvart att hacka loss. Dimma är väl OK för mig som kör en modern bil med bra fläktar. De stackarna som kör gamla Dacior och annat sönderfallande får springa ut varenda rödljus för att hacka bort dimman som fastnar på rutan och fryser på sekunden. Inte lätt att köra då.

Jag har inga nya bilder att uppdatera med. Hade kunnat ta en spännande bild av en lastbil som försökte backa runt ett 90gradigt hörn med långt släp precis vid utfarten till kontoret, men tyvärr var det för mörkt. Som tur insåg han det hopplösa i företaget och släppte förbi mig (efter 20 minuter väntan) det finns nämligen endast en utfart från kontoret och den verkar vara mer än ofta blockerad av olika lastbilar som fastnar i snön.

Nu ska jag få i mig något att äta. Skulle tippa på ännu en omelett. Det är nästa tre dagar sen jag åt en sist.

1 kommentar:

Mikael sa...

Även här har kylan äntligen slagit till. -20 grader idag.
Trafiken verkar vara spännande för jämnan där. Har du inte tillgång till någon motorvärmare eller hotellgarage. Det är fördjävla tråkigt att skrapa bilen varje dag.
Jag kan tyvär inte glaga på att du slarvar med träningen särskillt inte om du var och tränade ikväll. Det var bra jobbat.
Hoppas att veckan går lika snabbt som helgen