onsdag 16 april 2008

the danger of boll

fick ett telefonsamtal igår sent på kvällen från Johan att han satt på akuten med skadad fot. Fotboll, det är en farlig sport. Men han hoppades på det bästa iallafall. Dock ringde han mig i morse vid niotiden och sa att han precis kommit hem från akuten (djävla sjukvård) med bruten fot och gips. Rätt dålig timing. Josefin borta, Magnus i Kina och nu Johan borta. Jag jobbar för tre plus mig själv, of course. Undrar om jag kan få lön för tre extra också.

Provade mina nya löpskor idag. Kändes som att springa på små moln. Hur bra som helst. Och foten känns helt bra också. Hade även på mig mina nya tajts, jag kände mig rätt så naken, som om folk stirrade. Men jag hoppas att det var inbillning. Gick väldigt bra att springa iallafall.

Även spontanbesök av två kompisar på kvällen. Mycket trevligt. Té och choklad och småprat.
Téstunder är det bästa jag vet.

Inte så inpirerande inlägg idag. Men jag är trött och ska strax rulla in mig i duntäcket.

love

1 kommentar:

Mikael sa...

jag har alltid varit en stark motståndare av fotboll och anser att sporten skall enbart vara tillåten för licenserade proffs. Fotboll i allmänhet och korpfotboll i synerhet är vårt största hot mot folkhälsan, med endast konkurrens av rökning och alkoholism.
Nej fotboll skall endast vara till för allmänhet i form av läktarunderhållning och små inlägg av hulliganism för kondisionens skull.
Tacka vet jag kampsporter, där vet folk vad de får och är inte förblindade destruktiv laganda och ondskan hos en läderboll!

Hoppas att du åtminstone inte får överdrivna problem och måste koppla in volvo IT. För då är olyckan total. Hälsa Johan i så fall att en bruten fot är ingen ursäkt bara en bruten nacke och det får han om han inte dyjer upp inom en halvtimme.

Lycka till!