lördag 3 oktober 2009

nothing much

lördag eftermiddag. Regnet häller ner och det är mörkt i lägenheten trots att det inte är särskilt sent på dagen. Men igår var det riktigt strålande fint väder. Att åka MC hem från kontoret var ett stort nöje. Jag blir så glad så fort jag sätter mig på min fina blåa mc och kör iväg. Och igår behövde jag bli lite glad, för jag fick veta att jag inte fick det jobbet jag hade sökt. -Vi tycker du passar bättre för en karriär inom finance var förklaringen. Jag blev faktiskt inte helt knäckt, i och med att jag inte var övertygad från början att jag ville ha positionen. Även om det alltid känns surt att få ett nej, så känns det helt ok ändå. Jag hoppas att Josefin får jobbet. Hon ville verkligen ha det och jag tror hon kommer passa bra på det.

På kvällen lagade vi musselsoppa, som blev riktigt god, trots att jag inte alltid är helt förtjust i musslor. Micke gillade den mycket iallfall. Och det är så enkelt att laga. Dock glömde vi persilja, så vi får göra om soppan snart.

Idag har vi varit och simmat med pappa. Jag var orolig att jag har glömt av hur man simmar. Det var länge sedan jag var i simhallen och jag trodde att jag skulle vara lika dålig som jag var när jag började. Men det var jag inte, och det var roligt att simma. Ska försöka komma iväg och simma iallfall en gång i veckan framöver.

Inga kommentarer: