tisdag 17 maj 2011

and the days go by

vi har glidit omkring som två zombies hemma senaste veckan, båda sjuka, båda klena och trötta. Så istället för en rolig resa norröver så har det blivit hemmahäng och soffslappning. Micke blev riktigt däckad medans jag var lite sådär halvsjuk. Egentligen den värsta sorters tillstånd. Inte tillräckligt sjuk för att det ska vara synd om mig. Och inte tillräckligt frisk för att göra någonting mer än långsamma promenader i pensionärstempo

Men jag har ändå fått vara hemma och ägna mig åt någon sorts vardag tillsammans med frisk och energisk bebis och sjuk man.
Jag och Simone har glidit runt med barnvagnen och suttit på uteserveringar eller i parker, druckit kaffe och spanat på folk.
Vi har gått runt i mataffären och shoppat goda saker. Och sen lagat goda saker. Det här med att barn inte ska gilla kryddstark mat. Inte sant. Brocoli/spenatsoppa med chilli, yummie yummie. Kyckling med ingefära, vitlök och sambal oelek, mmm give me more!
Vi har gått på loppmarknader i jakt på en byrå att ställa in i Simones rum. Rummet som fortfarande är "under construction" men som växer fram allt mer i våra huvuden.
Suttit ännu mer på uteserveringar med kaffe, bok och musik.
Det här hemmalivet med barn, det är tungt, I tell you.
 Hängt i lekparken. Där har det gungats, lekts med sand, åkt rutchkana samt klappat på de andra barnen.
 Vi har till och med lyckats äta lite glass (bra för halsen)






Mmmmm glasss.

Inga kommentarer: