söndag 29 maj 2011

Depp, lite deppigt och en hel del kul

Det blev bio. Och det blev att sova över hos föräldrar för Sims del. När jag fick mess från mamma runt halv tolv "Ring inte, alla sover. Vissa av oss sen 20.30" kändes det fantastiskt bra. Simone hade så roligt på Grimmered att när jag väl hämtade hem henne lördag kväll så var hon rätt så grinig. Vår lägenhet är inte alls lika rolig med stora ytor att leka på och trappor att klättra i. Så tack tack tack, än en gång till världens bästa föräldrar. Och massa grattis till världens bästa mamma på mors dag! Jag hade inte klarat mig utan dig.

Men tillbaka till bion. Pirates, som sagt. Och en helt ok film. Inget mästerverk men inte heller dålig. Rolig äventyrsfilm helt enkelt (och Johnny Depp är alltid snygg att titta på). Jag var möjligtvis lite trött emellanåt (filmen är nästan 2,5h lång) men fredagar brukar inte vara min toppdag heller. 
Räkmacka och ett glas vin innan. Ett glas räckt för mig. Sen var jag glad hela filmen.

Det var väldigt skumt att sova helt ensamma utan bebis. Det ekade tomt i spjälsängen brevid. Men det var rätt gött att få vakna av sig själv, ligga och läsa lite och sen äta frukost i lugn och ro. Det har ju inte hänt sen pre-bebis. 
Söndag morgon vaknade Sim lite efter sex.  Micke fick sovmorgon eftersom han hade jobbat kvällen innan. Även om han först kravlade sig ur sängen för att sätta på kaffe till mig. Vilket nog var ren självbevarelsedrift från hans sida för annars hade jag aldrig kommit upp ur sängen. Men när jag väl hade konsumerat kaffet åkte jag och Sim iväg för att handla mat.
Vi hängde på handtaget när Ica Maxi öppnade.
Resten av dagen var rätt crappy vädermässigt. Och humöret var inte på topp. Iallafall inte mitt. Jag känner mig trött och tråkig och trött och det regnade. Det känns som jag aldrig har energi eller lust till att hitta på något roligt längre. Men jag tror att jag lider av uttrycket "under the weather" för när solen skiner känner jag inte alls så. Så sommaren får rappa på lite.
Grått som sagt
 Vi promenerade iväg till Majorna för att kolla in loppmarknaden som skulle vara där. Och det var loppmarknad. Nästan för mycket loppmarknad. Massor av folk, massor. Och säkert massor av fina saker också. Men de loppiga sakerna övervägde vid första anblicken och min energinivå var inte på topp så vi struntade i det hela. Istället gick vi på museum.
The fly på väg till the flea market

Folk. Jepp
Fiskar på sjöfartsmuseet. 
Micke tyckte båtar var väldigt kul. Sim var måttligt road. 
Åka buss hem däremot. Det var kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

men du och Simone ser inte så glada ut.