torsdag 19 maj 2011

suddiga vardagspix

Tillbaka på jobbet nu. Efter nästan en vecka ledigt. Lite halvsjuk hela tiden men ändå ledig. Inte bra att vara ledig. Det ger bara mersmak. Till mer ledigt. 

Nu är det kväll, Mickes tur att lägga Sim och hon är ovanligt ovillig att somna. Bla bla bla, prat prat prat, gnäll gnäll gnäll hörs från rummet. Hon sov nästan tre timmar på dan, kanske lite väl länge för att somna snabbt på kvällen. Vem vet med en bebis. Jag tittar på Criminal Minds och funderar på ifall jag borde gå och avlösa. Men det låter som nästan nästan, snart sover hon. Jag antar att Micke ropar.

Annars har kvällen varit fullt upp. Micke har lagat massa god mat, mamma var här och hälsade på. Jättekul för Sim och för mig. Sim blir alltid helt överlycklig när hon kommer. Mycket roligt.
Jag och Sim var och hälsade på finaste Alice och Carolina igår. Vi fick jättegod mat och roligt sällskap. Simone imponerade genom att promenera omkring i hela lägenheten. Och vara väldigt snäll, även om hon tömde ett helt köksskåp på golvet.     

Hmm, det ligger en liten randig bebis i korgen. 
 Vad gör den lilla bebisen. Var jag också så här liten?
 Hmm, kan man leka med den?
Kanske inte riktigt ännu. 

Inga kommentarer: