lördag 7 maj 2011

a mountain of cream, oh happy day

jag har blivit sjuk. Igen. Så nu är alla sjuka. Micke har varit förkyld, Sim har snor till midjan och jag har legat utslagen i soffan de senaste två dagarna. Det suger fett. Och som vanligt mitt i sjukdom så känns det som det aldrig går över.

Men idag har blivit något bättre. Och natten spenderade jag och Sim på Grimmered då Micke jobbade. Och det gick så över förväntan bra. Mina föräldrar är fantastiska med Sim och hon blir alltid överlycklig av att komma dit. Jag lyckades söva Sim i hennes säng, utan gråt. Sen titta på en hel film. äta räkor och dricka vin med bubblor i. Sen sov jag en hel natt i mitt gamla rum medan mamma och pappa hade Simvakt, vilket inte ens behövdes eftersom hon var en "sova hela natten bebis" trots förkylning och svårt att andas. Helt grymt bra.

Sen var det sol sol sol. Äntligen. Igen. Andas ut och vända ansiktet mot solen.
Och vi promenerade.
Och gungade.
Och sov på verandan.
Och målade naglarna.
Drack kaffe.
Och bakade smulpaj
med massor av vispgrädde.
Och Simone tog hela fem steg på egen hand.


Inga kommentarer: