söndag 30 oktober 2011

för att jag inte ska tro att jag aldrig gör något

Vi fortsatte med frukostandet ute den här helgen också. Kanske inte en tradition ännu, men skulle kunna vara på god väg. Den här gången testade vi det nyöppnade kaféet längre ner på gatan. Vi var helt  ensamma där med vår frukost och satt kände oss mysiga i lukten av nybakad bröd, kaffe och kanelbullar.   
Efter frukosten tog vi en tur till Rhösska museet för att kolla på utställningar. Inte jättemycket intressant förutom en utställning om möbeldesign genom tiderna. Som jag tyckte var mycket rolig och Micke tyckte var lite sådär halvtråkig. Ungefär som vår inställning till inredning här hemma. 
Resten av helgen förflöt alldeles för snabbt. Nu är det redan söndag kväll (med extra timme och allt) och jag har ingen aning vad vi har sysslat med mer. 
Men om jag tänker efter lite så:
Hälsat på syster. 
Haft föräldrar på besök.
Lagat en chili med choklad, öl och oxfilé. 
Tittat på när pappa hängt upp lampa i Simones rum. 
Storhandlat på Ica Maxi. 
Tittat på Tv serier och ätit ostar. 
Lagat och ätit plättar med vispgrädde och blåbär.
Möblerat om i bokhyllan. 
Druckit kaffe.
Pratat i telefon.
Hällt ut hela Sims badbalja på golvet i hallen (inte med mening)
Satt på blöjor på alla leksaksdjuren.

Så en del grejer blir det ändå. Även om det emellanåt känns som tiden bara passerar utan att man hinner göra något litet ens. 
Massa av goda bröd och bullar
Gris
Sim gillar dricka med sugrör
Rita på Rhösska
Vad finns det där uppe?

Inga kommentarer: